Skip to main content

Campirme, salvant els 950 metres de desnivell positiu en 4,5 km és un pic tècnicament còmode

Avui, fent l’aproximació al refugi de Pleta del Prat el Jordi ha posat música al cotxe, de la llista d’spotify de @la100pics. Crec que ha estat un encert doncs és un punt d’ànim que m’ha anat molt bé! Anem aprenent petits detalls …

L’ascensió a Campirme és exigent en desnivell, sempre al 20% per acabar superant els 950 positius fins arribar al cim, prop dels 2.600 metres d’altitud. És una pujada maca, en un terreny pirenaic fantàstic i només té un tram perdedor, passat l’Estany de Mascarida, pujant fins el coll previ a fer la pujada final fins arribar al cim. Allà m’ha calgut fer una correcció doncs he agafat una direcció dolenta.

L’arribada al cim és franca, salvant que avui el dia estava ennuvolat a dalt i m’ha calgut revisar el track de forma continua. Adjunto el track de wikiloc que he utilitzat:

Des de dalt la visió era partida, un tram amb boira i l’altre amb bona visió. Hem fet la rutina habitual (visió 360º amb GoPro, deixar medalleta, pedra, foto i cap avall).

Al cim de Campirme

La baixada, tècnica al principi i sense massa visió, no ha estat difícil i l’he pogut fer a bon ritme. A mitja baixada m’he trobat una família d’isards que m’ha alegrat el descens. Amb la solitud de la muntanya, els isards et fan companyia. De seguida però els he perdut, segurament jo no els donava les mateixes vibracions que ells a mi 🤨

Isards baixant de Campirme

El Jordi ha pogut arribar a l’estany i baixar en temps per arribar junts.

Tronant cap a Tavascan poble, ens hem aturat a comprar unes butis pel dinar i una mica de pa i beguda. És la millor recuperació possible, esmorzar un bon entrepà al costat del riu. Això sí, després de fer la feina prèvia: dutxa, bugada i neteja i ordre general de la FURPI.