Skip to main content

La Pica d’Estats és un cim per nota però combinat amb el Sotllo la nota és de 10.

No ens quedava massa remei, estava previst fer els 2 pics (tots els més alts!!!) i fer-los per separat no tenia sentit, així que els vam planificar tots a la mateixa etapa. I fer-los després de Certascán, degut al canvi per les condicions meteorològiques de dissabte, encara ens feia incrementar el nivell d’exigència.

El Jordi també volia fer la Pica (vamosssssssssss), així que vam estar bona part de la tarda d’ahir visualitzant l’etapa i planificant: horari de sortida, motxilles, ritmes, possibilitat de trobar-nos al cim de la Pica, aigua, menjar … Al final la decisió presa va ser que sortiríem junts (Jordi i jo, pare i fill), a ser possible abans de les 7h (sortida de la FURPI a les 6h), jo faria primer el Sotllo i donar temps a que el Jordi arribés a la Pica en un horari semblant al meu.

Dit i fet! Avui a les 6h el Manuel, el meu soci i acompanyant, estava amb el seu 4×4 preparat al costat de la FURPI. Bé, estava a les 5.45h, el Manuel sempre arriba abans a tot arreu 😂 Hem pujat pel camí fins arribar al parking de la Molinassa i a les 7h en punt el Jordi i jo hem començat l’ascensió, amb molta força i molta il.lusió.

La rutina d’inici com la dels últims dies, comencem junts i quan el Jordi veu que el ritme no és el seu, ens separem. Ja havíem fet la Pica ara fa uns 10 anys i jo no recordava el terreny, molt pedregós i tècnic en molts punts. Refugi de Vallferrera, estanys, tartera per enfilar el Coll de Sotllo. Al Coll, fred i vent, així que he hagut de fer parada tècnica per posar el paravent i guants i afrontar el Sotllo. Un pic que fa respecte, amb punts de grimpada però que es deixa fer. He arribat a dalt força sencer i he gaudit d’unes vistes impressionants. Quin gran cim, val la pena fer-lo!!!

Al cim del Sotllo

Durant tot el trajecte he anat veient que tindria diferents companys de viatge. Alguns d’ells han enfilat Sotllo i els altres directament a la Pica, i me’ls he anat trobant en vàries ocasions. Encara que només comentis amb ells quatre frases, algunes de cortesia, et dona la sensació de que vas acompanyat. El mateix em passa a les curses de muntanya, un misteri 😄

Del Sotllo, desgrimpada amb tranquil·litat i afrontar la Pica, donant la volta per la glacera. Us adjunto el track de wikiloc que he seguit:

Ja arribant a un dels colls previs a l’ascensió final la meva sorpresa ha estat veure el Jordi, allà esperant-me, gravant el meu trajecte, com un campió. Quina il·lusió més gran, no us ho puc explicar amb paraules. Hem afrontat el tram final quasi bé junts i hem compartit el gran moment d’estar a la Pica junts. Moment increïble.

Amb el Jordi a la Pica

Hem compartit menjar i beguda i hem decidit baixar cadascun al seu ritme. La baixada es fa llarga, sobre tot en el tram intermig, molt llarg. Afrontant aquest tram de retorn he pensat que potser hauria d’haver esperat al Jordi, i ajudar-lo en els mals moments que segur estaria passant però … no ho he fet, amb una certa intranquil·litat però així ha passat.

He arribat a baix amb un temps total de 5h16min (sense comptar les aturades als cims), un temps excel·lent. @la100pics no és una cursa ni una competició però a tots ens agrada mesurar-nos 😎 A l’arribar al parking, estaven esperant el Manuel i la seva dona i ja els he anticipat que el Jordi trigaria una bona estona. Hem decidit que no tenia sentit baixar a la FURPI i tornar a pujar així que he desfet motxilla i hem esperat. Jo pensava que trigaria entre 1h i hora i mitja però el Jordi ha arribat només 45min després meu. Grandeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! L’he fet una abraçada que m’ha sortit del cor, quins grans moments que hem compartit, que gran ets Jordi!

Tornada a la FURPI, dutxes, bugada, neteja general i a les 14.30h estàvem dinant el Manuel, el Jordi i jo al bar del poble, molt satisfets de la jornada. A les 15.30h reunió de socis (3 horetes), per vídeo amb el tercer soci, el Josep, que ja vindrà a la FURPI 😊

Com han dit els meus amics, etapa reina superada amb nota!!!